A reszponzív webdesign előnyei
Egyre nagyobb jelentőséggel bír a mobil felhasználók kiszolgálása a webdizájnban is. Míg két-három évvel ezelőtt a legtöbb weboldal esetén a mobil felhasználók aránya gyakorlatilag jelentéktelen volt, mára ez teljesen megváltozott. A versenyképesség megőrzése érdekében minden honlaptulajdonosnak számba kell vennie a régi dizájn újratervezésének lehetőségét.
A reszponzív dizájn nagyszerűsége abban rejlik, hogy a kijelző méretétől függetlenül mindig a honlapunk legelőnyösebb arcát mutatja a látogatónak. A következőkben megvizsgáljuk, miért érdemes váltani.
Nem szükséges különálló mobil verziót kezelnünk
A reszponzív dizájn legnagyobb előnye, hogy általa egyetlen felülettel szolgálhatunk ki asztali számítógépeket, laptopokat, táblagépeket és mobiltelefonokat is. Tehát nincs szükség különálló mobil verzióra, aminek szerkesztése külön erőfeszítést és időráfordítást követelne meg. Az sem elhanyagolható szempont, hogy a mobil verzió esetén belső duplikációk születnek, aminek nem megfelelő kezelése problémákat okozhat.
Magas felhasználói élmény
A dizájn elkészítése során olyan technikákat alkalmazunk, amelyek a képernyő nagyságának megfelelően mindig a maximális felhasználói élményt nyújtják a látogató számára. A professzionális munka garantálja, hogy a honlap minden felbontás esetén áttekinthető, könnyen navigálható és kényelmesen olvasható lesz. A képernyő méretének függvényében csökkenthetjük vagy növelhetjük a betűméretet, a képek nagyságát és a strukturális elrendezést is. Egyes elemeket kihagyhatunk bizonyos képernyőszélesség alatt/felett, így gyakorlatilag 100 százalékig az igények szerint építhető fel a honlap. Nincs szükség kompromisszumokra.
Jobban teljesít a keresőkben
A keresőoptimalizálás hatékonysága minden honlap esetében kiemelt jelentőséggel bír. A mobil verzió gyakorlatilag az eredeti desktop oldal duplikációja, így önmagunk másolását valósítjuk meg általa. A belső duplikációk problémák okozhatnak; habár léteznek megoldások, a webmesterek ritkán alkalmazzák megfelelően. Ezen szempontok miatt is a reszponzív megoldás ajánlott.
Könnyebben követhető a látogatottság alakulása
Amennyiben egyazon domain alatt fut a teljes honlapunk különböző aldomainek alkalmazása nélkül, az esetben a látogatottság alakulása könnyebben követhető. Szerencsére a Google Analytics rengeteg adminisztrációs beállítás lehetőségével rendelkezik, így ez a gyakorlatban nem okoz gondot.
Olcsóbb kattintásalapú kampányok
Reszponzív dizájn esetén a kattintás alapú kampányainkat nem szükséges külön mobil és desktop landoló oldalakra építeni, így a kampányok kezelése során időt és pénzt takaríthatunk meg. Ráadásul a professzionális reszponzív elrendezésnek köszönhetően javulhatnak a minőségi mutatók, ami a költségek csökkenéséhez vezet.
Olcsóbb fenntartás
Egy professzionális reszponzív weboldal elkészítése nem száz forint, mégis remek befektetésnek minősül, ha számba vesszük, mennyivel gyorsabb és egyszerűbb lesz ezután a tartalmak kezelése. Ezután nincs szükség ugyanannak a tartalomnak a kétszeri feltöltésére és nincs szükség a canonical hivatkozások meghatározására sem. Mindent csak egyszer kell elvégeznünk, a weboldal mégis tökéletesen kiszolgálja a mobil és a desktop felhasználókat is.
Rugalmas fejlesztési lehetőségek
Egy honlap soha nem készülhet el teljesen és soha nem lehet tökéletes. Mindig lehetőség nyílik a módosításokra és a bővítésekre, mindig egy kicsit jobbá tehetjük. A reszponzív felépítés esetében ezek a fejlesztések gyorsabban és egyszerűbben végezhetők el. Nincs szükség a mobil és desktop dizájn párhuzamos fejlesztésére. Reszponzív weboldal esetén egyszerűbben és gyorsabban reagálhatunk a szükséges változásokra, legyen szó trendekről vagy csupán egyszerű módosítási igényekről.