Általános bakik a hazai honlapokon
Szerencsére a hazai kis- és középvállalkozások egyre nagyobb számban ismerik fel az internet és az online marketing lehetőségeit, de még mindig rengeteg olyan honlappal találkozhatunk, amelyek eredményességét szarvashibák rontják. Az alábbiakban megpróbáljuk felhívni a figyelmet a legbanálisabb hibákra, amelyeket egyetlen KKV sem engedhet meg magának, ha vevőket és ügyfeleket akar szerezni az online világból.
A konverzió legnagyobb ellensége az átláthatatlan navigáció. Ha a látogató számára nem egyértelmű, mit hol talál, nem fogja az idejét felderítéssel tölteni, egyszerűen továbbáll. A honlapkészítőknek nem kell feltalálniuk a spanyol viaszt; elég ha a jól ismert sémákat alkalmazzák, amelyeket mindenki jól ismer. Az egyszerű megoldás jó megoldás, csupán jól kell alkalmazni.
A sikeres és hatékony navigálást számos eszköz segítheti; ilyenek a morzsamenük, a ikonokkal ellátott hagyományos szöveges menük vagy akár a láblécben elhelyezett navigációs tömbök. A feladat egyszerűnek tűnik, noha a konverzióoptimalizálás sarkalatos pontjáról van szó.
Számos honlapkészítő megfeledkezik a kontraszt jelentőségéről. A megfelelő kontraszt nélküli honlapok gyengébb konverziót érnek el, átláthatatlanok, kellemetlen a böngészésük. Ráadásul épp a konverzióoptimalizálás egy igen hatékony eszközét mellőzik. Ha vezetni szeretnénk a látogatóink tekintetét a saját felületeinken, tanuljuk meg kihasználni a kontrasztok kínálta lehetőségeket!
A honlap a cég arca, nem lehet rajta rendetlenség! Egyes honlapok szinte a káosz elméleteket jelenítik meg; elnagyolt tördelés, össze-vissza méretezett képek, értelmetlen helyeken megjelenő reklámfelületek, indokolatlanul változó betűtípusok, színcserék... Mindez csupán arra elegendő, hogy elriasszák a látogatót a zagyvasággal. A letisztult, egységes és átlátható elrendezés sokkal eredményesebb.
És végül ejtsünk szót a szarvashibák királyáról: a nem létező konverziós célról. Ha a honlap, illetve az adott aloldalai nem rendelkeznek megfelelő akcióra buzdítással, az egész weboldal nem több egy digitális szennyeződésnél. Az akcióra buzdítást – vagy ahol angolul olvashatjuk: call to action – nem lehet félvállról venni.
A konverzió optimalizálás terén a hazai honlapoknak még fejlődniük kell, hiszen általános vélekedés szerint ilyesmire nem áldoznak pénz. Hiba, nagy hiba, hiszen az 1 százalékos konverzió 2 százalékosra növelése a profit megduplázását jelenti. Vajon van-e más hasonlóan eredményes megoldás, amit ennyire mellőznének a vállalkozók?