Designer Blog

10 évvel később: A Facebook kinézetének evolúciója

10 évvel később: A Facebook kinézetének evolúciója

Lásd hogyan fejlődött az oldal  “A Facebook”-ból a közösségi hálózat fejévé. 10 évvel ezelőtt Mark Zuckerberg benyomta a gombot a Facebook-on, meghívva a Harvardi diákokat, majd az egész világot, hogy lájkoljanak, bökdössenek, megosszanak és töprengjenek ébrenlétük minden pillanatában. Egy évtizeddel azután, hogy ez a közösségi hálózat beindult, [...]

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass

Ha éppen azon dolgozol, hogy növeld jelenlétedet a közösségi médiában, bizonyára tudod, hogy a témába vágó képek alkotják a legalapvetőbb tartalmat – hiszen ezek lendítik fel legkönnyebben és leggyorsabban oldalad látogatottságát. Valójában, azokat a tartalmakat nagyjából kétszer többen keresik fel, amikben kép is van: a látogatók szeretik ezeket, így nem árt, [...]

A logók 7 típusa: melyiket válasszuk, ha logót tervezünk?

A logók 7 típusa: melyiket válasszuk, ha logót tervezünk?

Talán ma már mindnyájunk által ismert tény, hogy a logó egy olyan ábra, ami cégünket – és annak szellemiségét – szimbolizálja. Nap, mint nap láthatjuk különböző vállalatok, szervezetek logóját, de laikusként nagy eséllyel fel sem merül bennünk, hogy ezeket is csoportokra, típusokra is lehet bontani. Logóinkon látható különböző ábrák, [...]

Személyre szabott logók profiktól profiknak

Személyre szabott logók profiktól profiknak

Aki készített már, vagy üzemeltetett weboldalt az már biztosan belefutott abba a kérdésbe, hogy mitől is lesz egy weboldal megjegyezhető. Leegyszerűsítve a márkaépítéstől. A nagyobb brandeknek távolról felismerhető, jól beazonosítható logójuk van. Gyakran egy betűből, vagy színből már asszociálunk a márkára. [...]

10 weboldal, ami megváltoztatta az életünket

10 weboldal, ami megváltoztatta az életünket

Google.com Google.com A Google 1996-ban egy Stanford Egyetemen két PhD-s diák kutatási témájaként indult. A google.com címet 1997. szeptember 15-én védették le. 1998. szeptember 4-én bejegyezték a vállalatukat, a Google Inc.-t. Larry Page és Sergey Brin kezdetben olyan algoritmuson dolgozott, ami a weboldalak közötti kapcsolatok relevanciáját mérte. Ezt hívjuk PageRank-nak. [...]

Az információ gyönyörű

Az információ gyönyörű

Számos prezentáció, vagy összefoglaló ékessége egy igényesen kidolgozott infografika. Gondoljunk itt egy évértékelőre, egy focimeccsre, vagy bármilyen statisztikai adat vizuális szemléltetésére. Az infografika mindenhol jelen van az életünkben még akkor is, ha nem is figyelünk fel rá azonnal. Egyes termékek dobozán, vagy csomagolásán is találhatóak ilyen, [...]

Illustrator vs Photoshop

Illustrator vs Photoshop

Az mondják, hogy egy kép felér ezer szóval. Talán épp ezért mondja el az indiai származású M.A. Kather illusztráció sorozatában a legismertebb Adobe családtagok, az Illustrator és a Photoshop közötti különbségeket. Most lehull a lepel, lássuk akkor a tényeken alapuló összehasonlítást. [...]

8 híres betűtípus és alkotóik, akik meghódították a világot

8 híres betűtípus és alkotóik, akik meghódították a világot

A legnevesebb betűtípusokat mindenhol ismerik és használják szerte a világban. Minden népszerű betűtípus mögött meghúzódik egy történet; jött egy dizájner, kapcsolódott hozzá egy történet, majd rajongókra lelt. A következőkben ismerjünk meg alaposabban néhány betűtípust és a hozzájuk kapcsolódó történetet! [...]

Mit használj és mit ne, ha logó rácsra van szükséged...

Mit használj és mit ne, ha logó rácsra van szükséged...

A különböző logó rácsok, geometriai szerkezetek és körök rendkívül hatékony eszközt biztosítanak a dizájnerek számára, amellyel a logó tervezése professzionálisabbá, illetve definiálhatóbbá válik. Ám nem minden dizájner képes megfelelően használni ezeket a technikákat. [...]

Így készíts megjegyezhető logót!

Így készíts megjegyezhető logót!

Észrevetted már, hogy léteznek olyan világszerte ismert logók, amelyek semmiféle logikával nem rendelkeznek? Legalábbis első pillantásra úgy tűnhet. Ezek esetében értékelhetők a szép színek, az ügyesen megrajzolt grafikai elemek és a tipográfia innovatív jellege, de a legtöbb esetben a logók mégsem köthetők a márka identitásához. Figyeljük meg, [...]