Egy érkezési oldal anatómiája

Egy érkezési oldal anatómiája

Egy érkezési oldal anatómiája

Az online üzleti felületek tervezése számos különböző elv alapján történhet; a kívánt módszereket nagymértékben határozza meg maga a termék, a potenciális vásárlók jellege és sok más tényező. A legtöbbször a marketingesek csupán az online forgalom növelését tartják szem előtt, a megbízó vállalkozás legfőbb célját, a bevételnövekedést pedig ennek függvényében kezelik.

Tehát a marketingesek figyelme első körben a látogatókra és a potenciális érdeklődőkre összpontosul, majd ezután varázsolnak belőlük ügyfeleket és tényleges vásárlókat. Ebben van segítségükre az úgynevezett érkezési oldal (landing page). Általános esetben az érkezési oldal az a felület, amit a látogató elsőként pillant meg a kattintás után.

Általános érkezési oldal: Prismonline
Általános érkezési oldal: Prismonline

Nem szabad elfelejteni, hogy az érkezési oldal a legtöbbször nem a honlap kezdőlapja, hanem egy gondosan megtervezett aloldal, amely a látogató számára a legjobb információt vagy ajánlatot adja. Lényegében az érkezési oldal legfőbb feladata, hogy meggyorsítsa a látogató interakcióját, legyen szó akár vásárlásról, letöltésről vagy feliratkozásról. Egy hatékony érkezési oldal megragadja a látogató figyelmét.

Hiába tervezik a legjobb dizájnerek és honlapszerkesztők a weboldalt, ha az érkező oldal hiányzik vagy nem megfelelően teljesít, az online felület nem hoz sok üzletet. Természetesen igényes dizájnra és szép honlapokra szükség van, de ha ezek rossz konverziót valósítanak meg, akkor egy komoly üzleti lehetőségtől esik el a cég.

A legfőbb kérdés: hogyan varázsoljunk a látogatóból vásárlót? A válasz egyszerű; folyamatosan optimalizálni kell az érkező oldalak megjelenését és felépítését, hozzá kell adni azokat az elemeket, amelyek hiányoznak, valamint el kell venni azokat, amelyek zavaróak, illetve elriasztják a látogatót a terméktől vagy a szolgáltatástól.

A következőkben áttekintjük, hogyan csiszolhatjuk tökéletesre a megjelenést.

Tartalom

Címsor

Érkezési oldal: Strawberry Jam
Érkezési oldal: Strawberry Jam

A címsor a legelső dolog, ami megragadja a látogató figyelmét, amikor megérkezik az oldalra. Ez az egyik legnagyobb és legmeghatározóbb elem. Mindenképpen szükséges, hogy kellően figyelemfelkeltő legyen, mégsem csak a mérete határozza meg a teljesítményét, hanem a tartalma is.

A főcím legyen magával ragadó és lenyűgöző, de mégis tömörnek és érthetőnek kell maradnia. Mindemellett vezetnie kell a látogatót, összhangban kell lennie a tartalommal és egyszerűen tökéletesnek kell lennie. Nagyon fontos, hogy tökéletesen megválasszuk a főcím helyét és méretét is.

Szövegtörzs

Dmitrij-től: I Eat Fit
Dmitrij-től: I Eat Fit

A szövegtörzs a érkező oldal roppant fontos része, hiszen itt történik minden lényegi információ közlése. Fontos, hogy a látogató tömör és meggyőző információkat kapjon, amelynek köszönhetően jóhiszemű érdeklődővé vagy vásárlóvá válik.

Annak ellenére, hogy a szövegtörzs egy roppant fontos célt szolgál, ne nyúljon túl hosszúra! A látogatók egyszerűen elhagyják az oldalt, ha nem kívánnak a vásárlás mellett dönteni, de akkor is tovább állnak, ha a szövegtörzs zavaró számukra vagy egyszerűen csak unalmas. Gondoljunk úgy az érkezési oldalra, mint egy óriásplakátra; nem kell túlzsúfolni, a rendelkezésre álló helyet pedig a lényeg számára tartsuk fenn! Használhatunk képi vagy videó anyagokat is, ez esetben mindig tegyük lehetővé a látogatók számára, hogy kényelmes méretben tekinthessék meg azokat!

Cselekvésre felhívó gombok

Expert-Hand-től: Phinx
Expert-Hand-től: Phinx

A cselekvésre felhívó (call to action) gombok rendkívül fontosak. Sok-sok fáradságos erőfeszítés vész kárba, ha ezek a gombok nem megfelelően láthatók és nem elég vonzók. Amikor létrehozzuk a gombot, győződjünk meg róla, hogy pontosan leírja, amit a látogatónak cselekednie kell. A hatékony gombok rendszerint lépésről lépésre mutatják a látogatónak, hol tart és hova jut a konverziós folyamat végén.

A hatékony gombok rendszerint határozott megfogalmazást használnak, amivel megragadják a látogató figyelmét: például a „Letöltés” helyett jó választás lehet a „Kipróbálom most”. A gomb elhelyezése függhet a dizájntól, de meg kell győződni róla, hogy kellően feltűnő helyen szerepel, illetve mindig jól látható.

Bizalomnövelő elemek

New World Collections-től: GetNetSolution
New World Collections-től: GetNetSolution

Számos esetben az érkező oldalon szükség van olyan adatok kitöltésére, amit a látogatók csak kétkedve, nem szívesen adnak meg; e-mail címek, telefonszámok, lakcím. Számos módja létezik a törvényesség és megbízhatóság bizonyításának, ezek közül a legáltalánosabban használt megoldás az ajánlások közzététele. A közölt vélemények mindig pozitív hangvételűek legyenek!

A különböző biztonsági tanúsítványok is segíthetnek a bizalom növelésében, amelyek elsősorban az online vásárlás során jelentenek megnyugtató információt; statisztikai adatok támasztják alá, hogy a különböző tanúsítványokat használó oldalak jobb teljesítményt érnek el az eladások és a bevétel terén. Mindenekelőtt gondolkodjunk el egy pillanatra; ha idegen látogató bőrébe képzeljük magunkat és rápillantunk az oldalra, vajon megbízunk benne?

A bizalomépítés harmadik lépcsőfoka lehet a jól ismert márkák vagy médiumok megjelenítése, amennyiben kapcsolatba hozhatók vagyunk velük valamilyen módon.

Design

Hajtás felett

Érkezési oldal: Tea Round
Érkezési oldal: Tea Round

Amikor az érkezési oldalt tervezzük, úgy kell gondolnunk rá, mint a nagy hirdetőtáblákra. Képzeljük el, amikor az autópályán haladunk; csak néhány másodpercünk van, hogy elolvassuk és értelmezzük a mondanivalót.

Az érkezési oldalon az ajánlat legyen a látható hajtás feletti részen. Ha a látogató mindent megkap a felső felületen, nincs oka a további görgetésre, nem kell a vonatkozó információk miatt navigálnia, így kisebb valószínűséggel lép ki az oldalról.

Mindez nem jelenti azt, hogy ne lenne szükség görgethető oldalakra. Természetesen van mód és lehetőség az elemek elhelyezésére a hajtás alatti részen is, de érdemes olyan elrendezést használni, ami megoldja, illetve javítja a konverziós problémákat.

Színek

Team Rocket-től: Virtru
Team Rocket-től: virtru

A színekben rejlő potenciált ismerni kell. Egy rossz színválasztás egycsapásra tönkreteheti a dizájnt és ronthatja az eredményt, míg egy átgondolt és ügyes választás képes felhívni és megszólítani a potenciális érdeklődőket. A színek bizonyos mértékben hatással vannak a látogató hangulatára, ilyen módon a megfelelő színválasztás különösen fontos. Számos kutatás tanulmányozta már, mely színek milyen hatást gyakorolnak a látogatók viselkedésére; például a fekete kifinomult eleganciát feltételez, míg a kék biztonságot sugároz.

Elhelyezkedések

Codeacademy-n keresztűl
Codeacademy-n keresztűl

Amikor a weblap elemeit rendezzük, illetve építjük fel, arra kell törekednünk, hogy azok kellően igazodjanak egymáshoz, illetve összetartozók legyenek. Bátran használjuk a fehér tér nyújtotta lehetőségeket, amelyeknek köszönhetően a túlzsúfoltság érzésétől szabadulhatunk meg. Érdemes próbálkozni a minimalista megjelenésekkel az érkezési oldal tartalmi részében is, így megspórolhatunk egy kicsit a látogatók idejéből és figyelméből, ők pedig mindezt a valódi célunk elérésével hálálják meg.

Méretek

kcmr-től: instabed
kcmr-től: instabed

A méretek megválasztása mindig kényes és fontos döntés az érkezési oldalak esetében. Korábban említettük, hogy a címsor megfelelő nagysággal kell rendelkezzen ahhoz, hogy megragadja a látogató figyelmét. Ugyanez az elv működik a képek és videótartalmak esetében is. Az olyan elemek, mint a cselekvésre felhívó gombok is megfelelő mérettel kell rendelkezzenek; elég nagyoknak kell lenniük ahhoz, hogy kihagyhatatlanok legyenek, de nem lehetnek akkorák, hogy az egész érkezési oldalt uralják. Érdemes próbálkozni a különböző effektekkel és grafikai stílusokkal; egyes grafikai elemek hatékonyabbak, figyelemfelkeltőbben lehetnek vagy egyszerűen csak olyan hatást kelthetnek, mintha a gond nagyobb lenne.

Következtetés

Mint látható, az érkező oldalak optimalizálása nem titkos és misztikus tudásból ered, hanem egyszerű változtatások és kiegészítések összességéből. Ezek együttesen jelentős mértékben növelhetik az elért konverziós rátát.

Nem tudjuk egyértelműen megmondani, mi működik jól egy adott honlapon. Tesztelni és mérni kell az eredményeket, kísérletezni és megtalálni azokat a megoldásokat, amelyek a leginkább beválnak a látogatóinknál.

Oszd meg barátaiddal is!

Facebook Twitter Linkedin

Elérhetőségeink

  • Címünk: 1139 Budapest, Frangepán utca 3. (1. emelet)

  • Ügyfélfogadás, beiratkozás: Hétfőtől - péntekig: 09:00-17:00

  • Telefonszámunk: 06 70 604 2060, vagy 06 1 4500 110

  • E-mail címünk:

Közösségünk