Felhasználói élmény fontossága a SEO-ban

Felhasználói élmény fontossága a SEO-ban

Felhasználói élmény fontossága a SEO-ban

Látogató érkezik a weboldalra, de milyen élményekkel fog távozni onnan? Ez az a kérdés, amit sok weboldal tulajdonos nem tesz fel a honlap elkészítése során. Pedig a felhasználói élmény javítása nem csak a látogató elégedettségét szolgálja, de ezen keresztül a keresőoptimalizálás során is hasznos segítség lehet.

Mi is az a felhasználói élmény?

A már korábban is említett látogató lényegesebb eleme a weboldalnak, mint ahogy sokan pozícionálják. A látogató az akinek a weboldal készül, és ő az aki azt használni is fogja, amennyiben valódi élményt nyújtunk számára.

A felhasználói élmény egy kiváló eszköz a keresőoptimalizálásban is. A látogatók, akik pozitív élményekkel távoznak a weboldalról, nagyobb valószínűséggel térnek vissza később, sőt elképzelhető, hogy ajánlani is fogják az oldalt a későbbiekben. A legnagyobb kihívás a keresőoptimalizálás során a természetes linképítés, azaz a felhasználók motivációja a weboldal terjesztésére. (Most lehetőleg ne a szenzációhajhász clickbait weboldalakra gondoljunk, hanem a valódi értéket nyújtó honlapokra. )

A felhasználók viselkedése, köszönhetően a hatékonyabb keresőmotoroknak és a közösségi média, értsd Facebook és társai, terjedésének, türelmetlenek. Azonnal kell nekik az információ, és a versenyhelyzetnek köszönhetően meg is kapják azt. A felhasználói élmény itt úgy fest, kicsit háttérbe szorul, azonban pont az ellenkezője igaz.

A felhasználók szeretik az ismerős dolgokat. Ha a legutóbb pozitív élménnyel távoztak tőlünk, arra emlékezni fognak, vagyis nagyobb eséllyel fognak visszatérni az oldalra.

Mi a keresők célja?

Legyen szó a Google-ről, vagy bármelyik más keresőmotorról, a cél egyértelműen a felhasználók minél teljesebb kiszolgálása. A Google kereső modellje tulajdonképpen végtelenül egyszerű, ha a felhasználó keres valamit az interneten, akkor találja meg a legjobb válaszokat az első oldalon.

Ahhoz hogy ezt meg tudja tenni, rengeteg szempontot vizsgál, az oldal technikai felépítésétől, a linkhálózaton át a felhasználók viselkedéséig.

Felhasználók viselkedése

Miért fontos a felhasználók viselkedése a keresőnek? Azok az oldalak, amik nagy népszerűségre tesznek szert a felhasználók körében, valószínűleg mások számára is értékes információkat rejtenek. A Google vizsgálja a linkek népszerűségét, a közösségi hálózatok like-jait és, talán ez sokaknak nem egyértelmű, vizsgálja a felhasználók oldalon eltöltött idejét is.

Egyrészt számon tartja, hogy a keresőben megjelenő találatok közül melyikre mennyien kattintanak, illetve vizsgálja azt is hogy az átkattintás után mennyi időt tartózkodnak az adott weboldalon, illetve bizonyos estekben mérni képesek az oldalon történő viselkedést is.

Miben segít a keresőoptimalizlás során a felhasználói élmény?

A választ mostanra bizonyára mindenki sejti, aki figyelmesen végigolvasta a cikket. A felhasználói élmény segít abban, hogy az oldalunkra érkező látogató, amennyiben a tartalom minősége is megfelelő, tudassa ismerőseivel a talált információt. Másrészről a felhasználó, ha élvezi az oldal használatát nagyobb eséllyel fog továbbolvasni az oldalon, új információk után kutatva.

A kereső észlel bizonyos tevékenységeket, ami által felértékeli a weboldalt. Hiszen ha azt látja, hogy a látogató sok időt tölt az oldalon olvasgatva, akkor valószínűleg értékes információra lelt, amit érdemes lehet másoknak is megmutatni.

Persze a keresőalgoritmus nem csak ez alapján dönt, hiszen rutinosabb online marketingesek akár black hat módszerekkel (csalással) is motiválhatják erre a viselkedésre a látogatókat, de jelentős súlyozással veszi figyelembe ezeket az adatokat.

Mi szükséges a felhasználói élmény eléréséhez?

Felhasználói élmény fontossága a SEO-ban

Érdemes egyszerre több területen is dolgozni. A magas minőségű weboldalak könnyen kezelhetőek, logikusan felépítettek, értéket adnak és kellemes hangulatot keltenek a felhasználóban.

Legyen egyedi

Sok webes sablon található az interneten, ezekben pedig van egy közös vonás. Nem a mi weboldalunkhoz készültek. A sablonok jó megoldások lehetnek, ha nincs idő, pénz stb. az arculat elkészítéséhez, de igazi sikereket egyedi stílussal érhetünk el.

Legyen könnyű

Ez több területre is igaz. Ne terheljük felesleges információkkal a látogatót. Elmúlt már az ideje annak, hogy reklámújság módjára teletömjük a weboldalt minden kis jelentéktelen adattal, linkkel, reklámmal és ki tudja még mivel. A felhasználó kapjon egyszerűen kezelhető felületet, ahol pont azok az információ jelenik meg számára, amikre szükség van. Tekintsünk egy kicsit vissza, hogy helyenként milyen zavaróak voltak a régi korok weblapjai, a mai letisztultabb, szellősebb irányvonallal szemben.

Legyen tartalmas

...de ne túlzottan. a webdesign-nak és a tartalomnak összhangban kell maradnia. Szerepelhetnek hosszú anyagok, de ne vesszünk el a részletekben. A hosszabb szöveges anyagokat támogassuk meg néhány képpel, amik megtörik a szöveget. Ezzel is segítjük a felhasználót a megértésben.

Ugyanakkor ne vigyük túlzásba a képek használatát sem, még egy képgaléria esetén is van határa a képek mennyiségének.

Összegzés

A keresőoptimalizálás és a felhasználói élmény szorosan összefügg egymással. Hiábavaló a profi módon SEO-zott weboldal hasznos anyagokkal, ha nem nyújt élményt.

Létező marketingstratégia az melynek lényege annyi hogy találd meg a legjobb anyagokat és csinálj egy annál jobbat. Mi döntjük el, hogy a stratégiát alkalmazó versenytársunknak tálcán kínáljuk a lehetőséget, vagy kicsit megnehezítjük azt.

Oszd meg barátaiddal is!

Facebook Twitter Linkedin

Elérhetőségeink

  • Címünk: 1139 Budapest, Frangepán utca 3. (1. emelet)

  • Ügyfélfogadás, beiratkozás: Hétfőtől - péntekig: 09:00-17:00

  • Telefonszámunk: 06 70 604 2060, vagy 06 1 4500 110

  • E-mail címünk:

Közösségünk