Hőtérképes elemzések a konverziónövelésben
Minden honlapkészítő tudja, hogy a rendelkezésre álló felületeken vannak jobban és kevésbé frekventált helyek; alapvető igazság például, hogy a bal felső szegmens vonzza leginkább a tekintetet, a szemünk ösztönösen itt keresi elsőként a legfontosabb információkat, azaz innen indítjuk a lap áttekintését.
Az internetes hőtérképek azt a célt szolgálják, hogy felmérjék az adott felület „ösztönös népszerűségét”. Mivel a felületek kialakítása, strukturálása és színbeli jellemzői különbözőek, ezért minden honlap hőtérképe más és más képet mutat. Vannak ugyan általános alapigazságok, viszont a professzionális elemzéshez elengedhetetlen egy erre a célra készített szoftver használata.
Ha alapos elemzést végzünk, megbizonyosodhatunk arról, hogy mely felületeink teljesítenek a legjobban és melyek a legrosszabbul. Ez önmagában hasznos, mivel a frekventált felületeken helyezhetjük el a konverzió szempontjából prioritást képviselő elemeket (pl.: rendelés, feliratkozás, akció, felhívás).
Ezzel viszont nem használtuk ki maximálisan a lehetőségeinket. Magának a honlap kialakításának kell tökéletesen megfeleljen a konverziónövelés céljainak. Sok esetben előfordul, hogy a hőtérképes analízis jelentős átalakítások szükségességét mutatja.
A hőtérképes vizsgálat a reklámok hatékonyságának maximalizálásában is komoly szerephez jut. Sok honlap csupán a reklámokból tartja fenn magát, ezért nem engedhetik meg maguknak, hogy a hirdetők elégedetlenek legyenek az eredménnyel. Mivel a rutinos internetezők körében egyre terjed a bannervakság és egyre nehezebb rávenni őket a kattintásra, a honlapok tulajdonosai számára létkérdés a legjobban teljesítő felületek megtalálása.
Érdekességként elmondható, hogy a nemek között jelentős eltérés tapasztalható a hőtérkép kapcsán. A hölgyek tüzetesebben vizsgálják a bővebb tartalmi részeket, az urakat erre nehezebb rávenni.
Ha te is szeretnél hőtéképes elemzést elvégezni weboldaladon, akkor arra az előző bejegyzésünkben ajánlott magyar fejlesztésű programot javasoljuk, de akár használhatod erre a célra a Google által fejlesztett, Analytics programot is.