Négy egyszerű út a tökéletes mobil webshophoz

Négy egyszerű út a tökéletes mobil webshophoz

Négy egyszerű út a tökéletes mobil webshophoz

A legtöbb esetben az online vásárlás maga a rémálom, ha mobil eszközzel végzik. De nem kell így legyen, a vásárlási élményt kellemessé is tehetjük.

A mobil eszközök használata esetén a problémák egyértelműen a kijelzők méretéből adódnak. Gyakran előfordul, hogy a felületek és alkalmazások készítői szinte mindent bele szeretnének zsúfolni egyetlen kisméretű felületbe, amire a felhasználóknak szükségük lehet. Mindezt természetesen a felhasználói élmény fokozása érdekében teszik, mégis ellentétes hatást érnek el.

Érdemes észben tartani, hogy a legjobb vásárlói élmény elérése érdekében a terméket kell reflektorfénybe állítani, a kapcsolódó információk ne versengjenek az elsődleges figyelemért. A következőkben olyan tippekről lesz szó, amelyek alkalmasak a mobil vásárlási élmény növelésére.

1. Szüntesd meg a rendetlenséget!

Mint a legtöbb tervezési folyamatban, a mobil vásárlói felületek esetében is a rendetlenség megszüntetése a legelső feladat. Akkor a legjobb a mobil vásárlói élmény, ha a termékeket tesszük hangsúlyossá. Meg kell hagyni a felhasználó számára azt a lehetőséget, hogy csupán a termékekre fókuszálhasson, a sok felesleges navigációs elemet, kapcsolódó információt és promóciót pedig kizárhassa a látószögéből.

A Forever 21 felülete tökéletesen bemutatja, mit ne tegyünk. Több felesleges navigációs elemet helyez el a felületen, morzsamenüt és fülmenü-váltási lehetőségeket használ, ezekkel pedig gyakorlatilag elpazarolja az amúgy is soványka kijelzési felületet. A felület használhatósága pocsék és gyakorlatilag rákényszeríti a felhasználók, hogy más boltot keressen.

És most vessünk egy szempillantást egy másik felületre; a One Kings Lane esetében a látogató azonnal a tetszetős és beszédes képekkel találkozik, ahol a böngészés roppant egyszerű és sallangmentes. Az elrendezés lehetővé teszi a látogató számára, hogy a termékekre és a vásárlásra összpontosítson.

2. Használj jó minőségű fotókat!

A mobil eszközök kijelzője kicsi, a mobiltelefonok esetében különösen. A termékfotó ne legyen aránytalanul még kisebb és legfőképpen ne legyen pixeles. Ha a termékfotó nem megfelelő minőségű, a vásárló aligha kap kedvet a termékhez. Tegyük lehetővé számára, hogy a lehető legjobb minőségben és élvezhető méretben csodálhassa meg a termékeket!

A Fancy alkalmazása kiválóan ráérzett a vásárlói élmény fokozására; a képet teljes szélességében jeleníti meg, amivel maximalizálja a megjeleníthető kép nagyságát. Mindezek mellé természetesen megfelelő minőségű fotók társulnak, illetve minden szükséges elem megjeleníthetővé vált. Az ügyes kompozíció sokat javít a felhasználói élményen.

A PINK Nation alkalmazása már kevésbé sikeres és kevésbé szolgálja a felhasználó élményt. Esetükben sok képet kell megjeleníteni, de ezt meglehetősen rossz megközelítésből teszik lehetővé; sok képről van szó, ezért két oszlopra osztották őket, de mivel fehérneműket forgalmaznak és mivel ezeket modelleken láthatjuk, a termékek mérete igen kicsi. A nagyítás pedig újabb és újabb navigációt tesz szükségessé.

3. Ne erőltesd a belépést!

Valamilyen oknál fogva sok online mobil shop esetében csakis belépés után tudunk vásárolni. Ez egy roppant furcsa dolog, hiszen egyszerűen nem tesszük meg, nem lépünk be. Tanuljunk mások hibáiból és ne kérjük a látogatóinktól, hogy vásárlás előtt pepecseljenek a regisztrációs és belépési folyamattal!

Noha léteznek olyan alkalmazások, amelyek igyekeznek megkönnyíteni vagy épp egyszerűbbé tenni a belépési folyamatot, mindez mégis egy szükségtelen útlezárás, amivel a vásárlás valószínűségét csökkentjük.

4. Legyen egyszerű a vásárlási folyamat!

Ha a vásárló úgy dönt, hogy a mi felületünkön vásárolja meg az általunk forgalmazott terméket, akkor tegyük számára ezt minél könnyebbé! Sokszor azt látjuk, hogy a kosárba helyezés újabb megerősítési igényt von maga után, ami egy esztelen és szükségtelen folyamat. Ha a felhasználó a vásárlás mellett döntött, ne bosszantsuk felesleges lépések kikényszerítésével és tegyük lehetővé számára, hogy minél kevesebb akadállyal kelljen szembetalálnia magát.

Amikor a felhasználó a kosárba helyezi a terméket, egyes applikációk automatikusan a bejelentkezést várják el tőle. De vajon miért? Miért jó elriasztani és bosszantani a vásárlót, illetve miért jó csökkenteni a vásárlás valószínűségét...?

Összegzés

A mobil vásárlói élmény javítható. A legjobb dolog, amit tehetünk, ha csökkentjük a felület rendetlenségét és zsúfoltságát, illetve a terméket helyezzük a figyelem középpontjába. Meg kell győződnünk arról, hogy a felhasználói élmény kellően magas; a vásárlás és a böngészés kellően egyszerű, kényelmes és zökkenőmentes. Mindezeknek köszönhetően a vásárlás nagyobb valószínűséggel következik be.

Négy egyszerű út a tökéletes mobil webshophoz

Oszd meg barátaiddal is!

Facebook Twitter Linkedin

Elérhetőségeink

  • Címünk: 1139 Budapest, Frangepán utca 3. (1. emelet)

  • Ügyfélfogadás, beiratkozás: Hétfőtől - péntekig: 09:00-17:00

  • Telefonszámunk: 06 70 604 2060, vagy 06 1 4500 110

  • E-mail címünk:

Közösségünk