Személyre szabott logók profiktól profiknak

Személyre szabott logók profiktól profiknak

Személyre szabott logók profiktól profiknak

Aki készített már, vagy üzemeltetett weboldalt az már biztosan belefutott abba a kérdésbe, hogy mitől is lesz egy weboldal megjegyezhető. Leegyszerűsítve a márkaépítéstől. A nagyobb brandeknek távolról felismerhető, jól beazonosítható logójuk van. Gyakran egy betűből, vagy színből már asszociálunk a márkára. Nagyon egyszerű példával élve az alábbi színekről biztosan be fog ugrani néhány neked is.

Személyreszabott logók profiktól profiknak

Ezeknek a színeknek érzelmi üzenete is van. Erről írtam már részletesebben egy korábbi bejegyzésemben, így most csak arra térnék ki, hogy a vállalkozásunk tevékenysége és a célközönségünk összetétele erősen meghatározza a logónkhoz illő színvilágot. Ha tudatosságra törekszünk a legjobban targetált eredmények elérésének érdekében, akkor ezt érdemes szem előtt tartani.

Kihívás és felelősség

Amikor egy ügyfél beállít egy tapasztalt grafikushoz, hogy neki csak egy egyszerű logóra van szüksége, mindig az jut eszembe, hogy egyszerű autó sincs, csak célnak megfelelő. A grafikus feladata, hogy megértse a cég üzenetét, a célközönségének összetételét, a hozzájuk való kommunikáció módját és a távlati célokat. Ez lehet így elsőre furán hangzik, de ezeket az igényeket kell kiszolgálja egy hosszú brandépítés alá vethető logó. A cél, hogy minél hamarabb tudjanak a látogatók egy érzelmet, egy üzenetet a logóhoz kötni. Ezek hosszú távú célkitűzések és bonyodalmakkal járhat később ezen változtatni. A nagyobb márkák logóinak generációiról szintén már készült korábban egy átfogó cikk. Ezek a változások általában nagyobb szervezeti átalakulás következtében születtek meg. Ilyen volt például nemrégiben a Google logójának változása, mely az Alphabet vállalatcsoport üzleti pozíciójának megváltozásával volt összhangban. Ezt azért érdemes figyelembe venni, hogy miért fizetnek ki ezek a mamut cégek akár milliós összegeket is egy egyszerűnek "tűnő" logóért. Nem a grafikai bonyolultság határozza meg az árat, hanem a tervezésbe fektetett energia.

Személyreszabott logók profiktól profiknak
Kép forrása: stocklogos.com

Magyarországon jelenleg 20.000 Ft - 150.000 Ft-ig terjednek az átlag beárazások felmérésünk szerint. Ettől kaptunk persze erősen kirívó ajánlatokat is, de ez az átlag. Szóval nincs csak egyszerű logó és ezért van a sokak számára elsőre nem érthető ár, amikor egy weboldal tervet lehet már e-körüli áron venni. Arról ugye még nem is beszéltünk, hogy egy profi designer nem csak a weboldalunkra alkalmazható logót fogja elkészíteni, hanem a vektoros megfelelőjét is, hogy rátehessük azt mappára, pólóra, bögrére, de akár még a céges autóflottára is. Akár még az inverz színábrázolásban is hatásosan kell kinézzen, így a színkombinációk meghatározása mégtovább bonyolódhat. Gondoljunk csak az Ikea logójára, ahol a kék alapon sárga betűk az épületen tűnik fel, míg nyomtatott anyagokon sárga alapon kék betű jelenik meg és mindettől függetlenül alig tűnik fel ez elsőre.

Ne add fel, mert most jön a lényeg!

Kedves designerek és megrendelők van egy jó hírem. A logótervezés már egy igen kiterjedt szakma lett, amivel meg is teremtődött az igény a ThemeForest-hez hasonló piacterekre is. Ezek közül én a Stock Logos tudom nyugodt lelkiismerettel ajánlani. Itt a grafikusok már elkészült logó terveit lehet böngészni és megvásárolni, természetesen kizárólagos használati joggal. Az itt felkínált munkák, mind egyediek és instant megvásárolhatóak. Továbbá a szerzőkkel fel lehet venni a kapcsolatot egyedi igények esetén. Ha figyelembe vesszük a fent leírt indokokat, akkor nem is olyan drágán, már 200-500 dollár értékben tudunk igen jó minőségű logót választani meglévő, vagy alakulóban lévő vállalkozásunkhoz, weboldalunkhoz. Az oldal sikere pedig a tehetséges designerek lelkesedésén múlik. Ha szeretnél te is kipróbálni magad egy nemzetközi piacon, akkor a ThemeForest mellett a Stock Logos oldalon való regisztrációt és munkafeltöltést javaslom. Ez a grafikusok Facebookja, a Behance profil mellett olyan szakmai reputációt eredményez, mellyel nagyon könnyen találhatod magad komolyabb cégek tervezőasztala mögött, vagy futhat be komolyabb értékű, nemzetközi megrendelés.

Oszd meg barátaiddal is!

Facebook Twitter Linkedin

Elérhetőségeink

  • Címünk: 1139 Budapest, Frangepán utca 3. (1. emelet)

  • Ügyfélfogadás, beiratkozás: Hétfőtől - péntekig: 08:00-15:00

  • Telefonszámunk: 06 70 604 2060, vagy 06 1 4500 110

  • E-mail címünk:

Közösségünk