4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass

Ha éppen azon dolgozol, hogy növeld jelenlétedet a közösségi médiában, bizonyára tudod, hogy a témába vágó képek alkotják a legalapvetőbb tartalmat – hiszen ezek lendítik fel legkönnyebben és leggyorsabban oldalad látogatottságát. Valójában, azokat a tartalmakat nagyjából kétszer többen keresik fel, amikben kép is van: a látogatók szeretik ezeket, így nem árt, ha kihasználod ezt.

Nem is kérdés, hogy van-e szükséged vizuális tartalomra. Azonban azt kitalálni, hogy hogyan juss hozzá, már kihívás lehet. Felmerülhet benned néhány kérdés:

  • Melyek azok a képek, amik a legjobbak lehetnek az oldalad/vállalkozásod szempontjából?
  • Hol találhatod meg ezeket a képeket, vagy hogyan tudsz ilyesmit készíteni?
  • Hogyan tud kitűnni a képes tartalmad egy olyan közösségi hálón, mint a Facebook, ahol naponta több mint 300 millió képet osztanak meg a felhasználók?

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: The Verge

Ebben a cikkben négy nagyszerű tippet találhatsz arra, hogy hogyan szerezz több kattintást, kedvelést, és ezáltal követőket. Megtanulhatod az alapjait annak, hogy melyik platformon mi működik jól, és szerezhetsz néhány olyan ötletet, ami segíteni fog „közösségi háló-kompatibilis” képeket létrehozni.

1. Miért osztanak meg az emberek képes tartalmakat?

A megosztásra szánt képek gyakran kicsik és kezelhetőek, és a lehető legkönnyebb módon szállítják a tartalmakat – vizuálisan. Azonnal felfedik az információt, és ha ez valamiért szimpatikus a felhasználónak, késztetést érez arra, hogy megossza ezt másokkal is – ez az egyik legjobb reklámlehetőség a vállalkozásodnak, nem? Lássuk, milyen képek a legnépszerűbbek a látogatók körében!

A szórakoztató képek

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: Business Insider

Azok a képes tartalmak a legtöbb megosztást generáló posztok, amik erős érzelmeket idéznek elő: lehet az a kép vicces, megrendítő, esetleg félelmetes. Ki ne szeretné például azt látni, hogy egy kutyus és egy orángután örök barátságot köt egymással?

A „beszélő” képek

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: Joy Of Mom

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: Pinterest

Azok a képek, amelyek a „te jó ég, ez teljesen én vagyok” érzést keltik az emberekben, valószínűleg sokkal több felhasználót kötnek le – ugyanis mindenki talál egy-egy olyan képet, amire úgy érzi, csakis rá jellemző. Például, egy inspiráló idézet egy kedves rajzolt képen arról, hogy milyen kihívásokkal jár anyának lenni – az, aki szülő, egyből magáénak érzi azt a pár sort.

A hasznos képek

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: Whole Foods

Gyors tippek, idézetek, „Hogyan csináld?” posztok és egyéb vicces tények – azonnali hatást generálnak, és tényleg sokan osszák meg ezeket a tartalmakat.

Adj olyan képeket az oldalad látogatóinak, amiktől egyből a homlokukra csapnak: „hogy nem jutott ez előbb eszembe?” – hidd el, azonnal meg fogják osztani.

A szemet gyönyörködtető képek

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: Happy Hands Project

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: Daily OM

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: BATHI

Egyes megnyerő, hangulatos képekkel szándékosan célozták meg a közösségi médiát az alkotók: ezek gyakran művésziek, kivételes tehetségről árulkodnak, és értéket közvetítenek.

A megosztásra szánt képeknél szükség van a jó időzítésre. Ismerd a célközönséged, használd az oldaladdal kapcsolatos elemzéseket, és oszd meg akkor a tartalmakat, amikor a látogatók a legaktívabbak az oldaladon, és készen állnak a befogadásra.

A naponta érkező tippek, az idézetek, vagy a vicces tartalmak előbb-utóbb egyfajta színvonalbeli elvárást hoznak létre a követőidben – azaz minden nap el fogják várni az oldaladtól, hogy ugyanolyan, vagy egyre jobb minőségű tartalommal állj elő. Ez attól függ persze, hogy mihez „szoktatod” hozzá őket.

Képek, amelyeknek világos üzenetük van

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: Oreo

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: Oreo

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: Oreo

A közösségi médiában a legtöbbször megosztott képek a vizuálisan vonzó, de mélyebb mondanivalóval bíró tartalmakkal kezdődnek. Egyesek ezt nevezik a „storytelling 101”-nek.

Mindig tüntesd fel a megosztott képen a brandet és a forrást – azaz mindig tudják a felhasználók, hogy az a kép hozzád, a te vállalkozásodhoz, a te oldaladhoz tartozik.

Bárki, aki látott már Oreo kekszet, tudja, hogy mire utalnak a fenti képek: a Mars-járó landolására, a Pride-ra, vagy Shin Shin-re, a tokiói pandára, aki nemrég életet adott egy kölyöknek.

2. Ismerd a különböző platformokat!

Nagyon fontos tudni, hogy a közösségi oldalak is különböznek egymástól – igényekben, áttekinthetőségben és természetesen a felhasználók szokásaiban. Ebből kifolyólag viszont előfordul, hogy ami például a Facebookon működik, az Instagramon lehet, hogy kevésbé fog (és/vagy fordítva). Ezért igyekezz észben tartani, hogy melyik felületen mire vágynak az emberek!

Facebook

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: The Zooom

A Facebook-lakók leggyakrabban olyan képeket osztanak meg, amik viccesek vagy egyenesen az érzelmekre hatnak – ezek a felhasználók jellemzően szórakozni vagy – mondhatjuk – „spirituálisan feltöltődni” vágynak az ilyen jellegű képek hatására (idézetek, motivációs szövegek/képek).

Instagram

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: Adobe

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: Trends and Life

A népszerű képmegosztó oldalon olyan képeket szokás közzétenni, amelyek izgalmasak és feltűnőek is egyben – mintegy „élménybeszámolóként” működnek. Az oldal felhasználói szeretik, ha másodkézből értesülhetnek ismerőseik, kedvelt oldalaik élményeiről, történéseiről.

Twitter

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: ESPN

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: VOX

A legegyszerűbb mindközül: gyors, könnyen emészthető, gyakran frissülő infók.

Pinterest

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: Pinterest

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: Pinterest

A Pinterest felhasználói jobban szeretik az olyan képeket, melyeken nem emberek, ellenben mindenféle érdekes dolgok szerepelnek: a Csináld magad-útmutatók (vagy ismerős lehet Do It Yorself, esetleg DIY-ként is), különböző motivációs üzenetek, de akár még egy szellemesen összerakott bevásárló lista is lehet szórakoztató a Pinterest-látogatóknak.

3. Szerkeszd meg magad a képet!

Figyelemfelkeltő képes tartalmat tudni kell gyártani a közösségi média platformjaira – természetesen szem előtt tartva a következő néhány főbb irányelvet.

Az egyensúly: legyen egy ábra szimmetrikus vagy aszimmetrikus, a lényeg, hogy ránézésre meglegyen benne/rajta a harmónia.

A színek: használj olyan színeket, melyek összhangban vannak egymással, a szándékaiddal, és persze a vállalkozásoddal is – ezekkel meglepően egyszerűen és gyorsan válthatod ki a szemlélőből a megfelelő érzelmeket.

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: Taco Bell

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: Taco Bell

A kontraszt: bátran használj különböző színeket, méreteket, és formákat, a lényeg, hogy ne feledkezz meg a kontrasztról sem.

Az elrendezés: bár nálunk ez kevésbé számít szempontnak, ha külföldre is terjeszkedni szándékozol, tartsd szem előtt, hogy egyes kultúrák nem balról jobbra nézik meg az eléjük kerülő szöveget, vagy esetünkben képet. Nézhetik jobbról balra, fentről lefelé – a lényeg, hogy nagyon fontos, hova helyezed el rajta a közvetíteni kívánt információt.

A hangsúly/fókusz: úgy tervezd meg az ábrát, hogy a fókusz mindig a lényegen legyen.

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: Yaris Design

A vonalak: használd őket arra, hogy a lényegre irányítsák a tekintetet, és közben megteremtsék a harmóniát is a képeiden.

A kapcsolat: ne feledkezz meg a formák, a színek és a betűtípusok kapcsolatáról sem – fő a harmónia!

Az ismétlődés: legyen a hangsúly az állandóságon. Ha egyszer kitaláltál egy dekoratív és megjegyezhető megjelenést a megosztott képeknek, tartsd magad hozzá a későbbiekben is!

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: Martis Lupis

A méretezés: a különböző design-elemek különböző méretekkel bírnak – akár a méretezés segítségével is demonstrálhatod a vállalkozásod koncepcióját.

A helykihasználás: tanuld meg használni a negatív teret, használj minimális mennyiségű elemet!

A tipográfia: válassz olyan betűtípust, amely szintén a vállalkozásod, márkád történetét kommunikálja a szemlélő felé.

4. Használd a képek megfelelő fajtáját!

Fotók: használj fotót, ha van olyanod, ami erőteljes, de szokatlan, és önmagáért beszél (ilyen volt például az a 2014-ben készült fotó, amit az Oscar-gálán készítettek – ez volt eddig a legtöbb sztárt egyidejűleg ábrázoló selfie.)

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: The Telegraph

Kollázsok: ezeket sokféleképpen használhatod – a legjobban talán arra, hogy például egy termék esetében érdekes kontrasztokat, ellentéteket mutass be, és felhívd a figyelmet a részletekre.

Szöveg – színes háttérrel: kétségkívül feltűnő módja az információ-átadásnak – akkor használd, ha rövid üzenetet szeretnél szembeötlően közölni (például motivációs üzenetek, idézetek, inspirációs szövegek esetében kiválóan működik ez a technika).

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: SP Friedman

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: SP Friedman

Szöveg – fotó háttérrel: ez a módszer nagyon informatív is lehet. A lényeg, hogy olyan fotót válassz, ami már tartalmazza vizuálisan az üzenetedet, ezt pedig egészítsd ki a szöveggel.

4 tipp, hogy népszerű képeket posztolhass
Kép forrása: Daily Inspiration on Abduzeedo

Illusztrációk és ikonok: ezek segítségével könnyedén megmozgathatod a szemlélő fantáziáját – és ha ügyes vagy, még rabul is ejtheted azt.

Pillanatképek vagy screenshotok: akkor a legjobb választás, ha magyarázatot szeretnél nyújtani valamire, kiemelve annak fontosságát.

Már csak az maradt hátra, hogy megszerezd azokat a bizonyos kedveléseket!

Manapság van csak igazán értelme annak, hogy vizuális tartalommal hívd fel vállalkozásodra, márkádra a figyelmet. Bátran használd a fent említett ötletek bármelyikét: így fogsz eljutni egyre több és több emberhez, ami egyenes út az ismeretség felé – legalábbis a közösségi hálón biztosan!

Oszd meg barátaiddal is!

Facebook Twitter Linkedin

Elérhetőségeink

  • Címünk: 1139 Budapest, Frangepán utca 3. (1. emelet)

  • Ügyfélfogadás, beiratkozás: Hétfőtől - péntekig: 09:00-17:00

  • Telefonszámunk: 06 70 604 2060, vagy 06 1 4500 110

  • E-mail címünk:

Közösségünk