A drága honlapokra is van igény!
Az árverseny és a nevetségesen olcsó megoldások minden szegmensben megjelennek. Miért lenne kivétel ez alól a webdesign? Ha kicsit keresgélünk, számos ajánlatot találunk, ahol 10-20 ezer forintért kínálnak „minőségi” megoldásokat.
Nyilvánvalóan az ilyen ajánlatokkal egy relatív széles réteg érhető el, viszont ez nem jelenti azt, hogy a jó webdesigner munkáját ne fizetnék meg. Mindenki maga döntheti el, hogy a munkája során a gyorsaság és az olcsó ár lesz-e a követelmény vagy pedig a minőség.
Mi a különbség a 10 ezres és a minőségi munka között? A 10 ezres honlapok rendszerint valamilyen ingyenes letölthető sablonra épülnek, amelyek esetében a telepítés és a konfigurálás elvégezhető egy-két óra alatt és már kész is a „tuti honlap”. Sajnos ezek a megoldások bebizonyítják, hogy olcsó húsnak híg a leve. Nem valósítják meg a megrendelő igényeit.
Mindez nem jelenti azt, hogy ami drága, az minőségi is. Webdesignerként és honlapkészítőként arra kell törekednünk, hogy a legjobb minőségű és legmagasabb technikai elvárásoknak megfelelő munkák szülessenek a kezeink alatt. Ez csak akkor lehetséges, ha tökéletesen tisztában vagyunk a szakma elvárásaival és azokat maradéktalanul végre is tudjuk hajtani. Ehhez pedig sok gyakorlás és tapasztalat szükséges.
Ám ha tényleg jók vagyunk és hajlandóak vagyunk egy-egy projekten odaadóan dolgozni, akkor nekünk is tisztes bért fognak fizetni az ügyfeleink. Nyilvánvalóan a célcsoportunkat azok a vállalkozások fogják képezni, akik hajlandóak magasabb bért fizetni a minőségi munkáért.
Ők azok, akik nem csak a honlapok tekintetében, hanem az élet más területén is a minőséget részesítik előnybe a mennyiséggel szemben. Ők azok, akik a nevetségesen olcsó ajánlatokat szó nélkül hagyják, akikkel szemben hatástalanok a mázasan csengő akciós ajánlatok. Ők azok, akik megkövetelik a maximális odafigyelést és a korrekt kommunikációt az együttműködésben. És ők azok, akik folyton a legjobbat keresik és ha megtalálják, tovább is fogják ajánlani partnereiknek és ismerőseiknek.
Felkészült grafikusként és honlapkészítőként egyetlen feladatunk maradt; pozícionálni magunkat a piacon.