Optimalizáljuk honlapjainkat mobil eszközökre is!
A különböző mobil eszközök egyre nagyobb arányban vannak jelen az internetezők körében; évről évre jelentősen nő a mobil eszközről érkező látogatások száma és aránya. Míg néhány évvel ezelőtt csupán a technikai szegmensben volt kimutatható jelentős fejlődés, addig mára általánosan alkalmazottá váltak ezek a készülékek.
Gondoljunk bele, mekkora különbségek lehetnek egy mobiltelefon kijelzője és egy asztali számítógép monitorja között! Ezt a hatalmas méretbeli különbséget kell a webfejlesztőknek olyan módon megoldaniuk, hogy a látogatói élményt a lehető legnagyobb mértékben kielégítsék.
Egy-két évvel ezelőtt a szakma általánosan azt a nézetet hangoztatta, hogy meg kell nézni, milyen arányban használnak a látogatóink mobil eszközöket, szükséges-e ezekre a kisméretű kijelzőkre optimalizálni a honlapunkat. Ez a nézőpont mára érvényét vesztette; ma már minden honlapot úgy kell elkészítenünk, hogy az tökéletesen szolgálja a mobil felhasználókat is.
Sokáig általánosan alkalmazott módszer volt a különálló mobil és az asztali verzió elkészítése, de ez a gyakorlatban számos problémát vetett fel. Mára egyértelműen a reszponzív dizájn vált elfogadottá és ajánlottá.
A reszponzív dizájn fogalmát és működését úgy képzelhetjük el, ha alapul veszünk egy struktúrát, amely a kijelző méretétől függően átméretezi önmagát és alkalmazkodik a méretbeli korlátaihoz. Ez teszi lehetővé, hogy a reszponzív módon elkészített honlap megfelelő látogatói élményt szolgáltasson mobiltelefonon, tableten és asztali számítógépen is.
Mindamellett, hogy a reszponzív dizájn képes kiszolgálni minden eszközt, még egy nagy előnnyel rendelkezik; jó alkalmat ad arra, hogy modernizáljuk a kódunkat, javítsuk és pótoljuk a hiányosságokat, valamint tökéletesítsük a keresőoptimalizálásban is meghatározó elemeket.
Természetesen a reszponzív honlap fejlesztése több energiabefektetést igényel, de a trendek egyértelműen bizonyítják, hogy szükséges változtatásról van szó.