Designer Blog

20 híres logó, amely a Helveticával készült

20 híres logó, amely a Helveticával készült

Mi különbözteti meg a standard, tömeg-forgalmazású betűtípussal készített márkanevet egy komoly logótól? Az első átlagos és alapvetően értéktelen, a másik (remélhetőleg) hatásos, emlékezetes és általában egy nagyon drága tervezőmunka eredménye. Leegyszerűsítve, az egyik semmiség, a másik pedig valami. [...]

26 éves az Adobe Photoshop

26 éves az Adobe Photoshop

Az 1990 február 19-én napvilágot látott Photoshop ma már sokak számára szállóigévé vált. Néha könnyed egyszerűséggel mondjuk valamire, hogy áhh csak Photoshop, tuti nem eredeti a kép. Na igen... Ma már képesek az Adobe képszerkesztő programjai hozzáértő kezekben olyan minőségben manipulálni képeinket, hogy az már hihetetlen. [...]

Nagyon különbözünk, de így egyezünk

Nagyon különbözünk, de így egyezünk

Nemtől függetlenül, aki élt már párkapcsolatban a másik nemmel, hamar felfigyelhetett néhány apróbb különbségre. Mind a nőknek és mind a férfiaknak meg vannak a maguk sajátos, már-már sztereotip stílusjegyei, melyek a mindennapi életünk szokásait jellemzik. Ezek sokszor viccesek, vagy épp kiborítóak tudnak lenni. [...]

Dog Alphabet, az állati ABC

Dog Alphabet, az állati ABC

Ezúttal a román származású Andrei Clompos grafikus és tipográfus kápráztat el bennünket munkásságával. A fiatalember kutyák iránti rajongását vegyítette tipográfiai ismereteivel, és alkotta meg a világ futótűzként terjedő alkotását, a Dog Alphabet-et. A betűtípus érdekessége, hogy minden betűben egy ismert kutyafajta rejtőzik, aminek a kezdőbetűje is egyben. [...]

A Google is változik

A Google is változik

A Google egy nagy döntést hozott meg logójának modernizálására. 1999 óta nem volt ekkora változás a logó életében, habár évről évre voltak apróbb finomítások rajta. Most viszont eljött az az idő, hogy a Google is elhagyta a talpas betűit és sans-serif betűtípusra váltott. Továbbá a logót alkotó betűk színe valamivel halványabbak lettek, [...]

Így változtak a világ legnagyobb márkái a szemünk előtt...

Így változtak a világ legnagyobb márkái a szemünk előtt...

A történelem során a vállalatok mindig arra törekedtek, hogy megőrizzék a logójuk és az arculatuk legfőbb jellegzetességeit és íveit. A nagy cégek arculatának sikerét sokszor az idő határozta meg; figyeljük meg például az Apple logóját, amelyben az alma 1976 óta alig változott valamicskét, csupán szénbéli eltéréseket figyelhetünk meg. [...]

ASCII Art

ASCII Art

Korábbi bejegyzéseinkben már bemutattuk, hogy digitális, pixelgrafikus képeinket parányi képpontok sokasága alkotja meg. A színeket és színárnyalatokat szintén ezeknek a képpontoknak a tulajdonságai határozzák meg. Segítségükkel létrehozhatóak a színek árnyalatai egy képen. Most pedig képzeljük el, hogy a képeinket karakterek (betűk, [...]

Egy spanyol művész felfedi a társadalom sötét oldalát

Egy spanyol művész felfedi a társadalom sötét oldalát

Egy spanyol művész, Luis Quiles sokkoló képeken tárja elénk a társadalom sötét és ellentmondásos oldalát. Quiles egyáltalán nem ódzkodik a kényes témáktól, mint a szexizmus, a kizsákmányolás, az erőszak és a homofóbia. A művész ezeket használja a hatás elérésére; művészeti készségeket hív segítségül a hatás elérése érdekében. [...]

Napjaink problémáinak szatirikus ábrázolása az '50-es évek stílusával

Napjaink problémáinak szatirikus ábrázolása az '50-es évek stílusával

John Holcroft egy jól ismert brit illusztrátor, aki többet között dolgozott a BBC-nél, Reader’s Digest-nél, The Guardian-nél és a Financial Times-nál. Természetesen nem a korábbi munkaadói teszik híressé, hanem az a zseniális szatíra, ami a retro stílusú illusztrációiból tükröződik. Amikor Holcroft közzétesz egy új rajzot, [...]

Garantáltan becsapjuk a szemed!

Garantáltan becsapjuk a szemed!

Gyakran hallani azt a népszerű mondást, hogy „nem hiszek a szememnek”. Most bemutatunk néhány példát, melyeket akár te magad is elő tudsz állítani némi időráfordítással és egy kevés Photoshop tudással. Sőt mire a cikk végére érsz feltehetően eszedbe fog jutni sok-sok példa, amit már láttál a világban, de nem értetted, hogy miért nem érted. [...]