Ilyen betűtípus legyen a honlapodon, ha szeretnél hatással lenni az olvasóid hangulatára!

Ilyen betűtípus legyen a honlapodon, ha szeretnél hatással lenni az olvasóid hangulatára!

Ilyen betűtípus legyen a honlapodon, ha szeretnél hatással lenni az olvasóid hangulatára!

A betűtípusok kiválasztásánál, illetve a tipográfia megtervezésénél hajlamosak vagyunk felületes munkát végezni. Sajnos csak nehezen látjuk be, hogy ez a fajta tervezés a konverzió növelés egyik sarkalatos és megkerülhetetlen tényezője.

Hogyan választ a mezei webmester betűtípust? Általában a „jó lesz ez” módszer érvényesül, amit nagyjából 10 másodperces „kutatás” előz meg. Még rosszabb, ha a mindig kéznél levő típust alkalmazzák, amelyet minden egyes elkészített honlapra ráerőltetnek.

Számos esettanulmány bizonyítja, hogy önmagában a betűtípus megváltoztatása is jelentős konverzió növekedést eredményezhet. Ez egyaránt megmutatkozik a lepattanási arány csökkenésében, valamint a meglátogatott oldalak számának növekedésében is. Sőt, nem is minden esetben a betűtípus stílusának megváltoztatása szükséges ehhez; néha a betűméret növelése is csodákra képes.

A serif

A serif betűtípusok használata sok esetben baráti jó tanácsként jelenik meg. A dolog azért nem ennyire egyszerű, hiszen a kutatások és a tanulmányok is néha ellentmondó eredményeket közölnek a serif és a sans-serif szembeállítását illetően. A magyarázat és a különbség abban keresendő, hogy a serif hagyományos talpas betűkkel rendelkezik, míg a sans-serif már egy talp és sapka nélküli stílust képvisel. Eredetileg a serif talpai a nyomtatott sajtó esetében a könnyebb sorkövetést voltak hivatottak segíteni, de egyes tanulmányok szerint az online felületen is hatékonyak.

Milyen üzenetet hordoz egy jó betűtípus?

A hatékonyságbeli különbség nem tekinthető szignifikánsnak, a tanulmányok mégis rávilágítanak arra, hogy a konverziós célok esetében (például egy landoló oldalon) a talpas betűtípusok sikeresebbek. Különösen akkor jönnek jól a talpak, ha a szokásosnál több szöveges tartalmat jelenítünk meg, a látogatónak pedig el kell jutni a „call to action” elemig.

Ilyen betűtípus legyen a honlapodon, ha szeretnél hatással lenni az olvasóid hangulatára!
Kép forrása: Crazy Egg

A közelmúltban egy roppant érdekes tesztet készítettek, amelyben a főiskolai szakdolgozatokra adott jegyeket vizsgálták. Meglepő eredmény született: a talp nélküli sans-serif Trebuchet betűtípussal készített szakdolgozatok gyengébb osztályzatot kaptak, mint a talpas serif Times New Roman és Georgia betűkkel írt dolgozatok. A megbízhatóság látszatának növelése érdekében tehát a serif típusok tűnnek hatékonyabbnak.

A piszkos 12

Ha tipográfiáról beszélünk, akkor az olvashatóság az elsődleges szempont. Úgy tartjuk, hogy a 12-es méretű betűket tudjuk a leggyorsabban olvasni. Akár nagyobb, akár kisebb betűktől van szó, az olvasás sebessége csökken. Az egyetlen probléma ezzel a kijelentéssel, hogy eszköztől függően a betűk reális mérete változik, így nem árt óvatosan kezelni. Az viszont bátran kijelenthető, hogy a nagyobb sortávolság segít az olvashatóságban.

Legyen szellős

A sorok közötti térköz növelésével is komoly javulást érhetünk el, pusztán azzal, hogy a hosszabb írásaink olvashatóságát sokszorosára javítjuk. Kényelmesebb a szemnek, ezáltal az olvasók könnyebben tudnak koncentrálni a szöveg tartalmára, ahelyett, hogy összefussanak a szeme előtt a sorok.

Nem a feltűnősködéstől lesz jó valami

A legtöbben azt ajánlják, hogy az olvasásra kínált szövegeket a hagyományos és ismert betűtípusokkal formázzuk, a rendhagyó betűket pedig tartsuk meg a logók tervezéséhez. Fejben kell tartani azt is, hogy a különböző fontok keveredése is hátrányosan hathat, ezért lehetőleg kisszámú típust használjunk, amelyek harmonizálnak egymással.

Oszd meg barátaiddal is!

Facebook Twitter Linkedin

Elérhetőségeink

  • Címünk: 1139 Budapest, Frangepán utca 3. (1. emelet)

  • Ügyfélfogadás, beiratkozás: Hétfőtől - péntekig: 09:00-17:00

  • Telefonszámunk: 06 70 604 2060, vagy 06 1 4500 110

  • E-mail címünk:

Közösségünk